pondelok 11. septembra 2017

.stay fit: žiadne výhovorky!



Po erazme v plnom prúde zábavy, párty (mami prepáč, ak to čítaš), dobrého (a nezdravého) jedla som sa vrátila domov a ručička na váhe ma prekvapila. Vlastne ani nie, pretože som už podľa pohľadu do zrkadla mohla odhadnúť, čo bude nasledovať.



Do Bratislavy som si priniesla nejaké to kilečko, rozumej sedem. Tak som sa rozhodla, že s tým treba niečo robiť. Nikdy som s podobnými záväzkami veľký problém nemala, pretože cvičenie ma baví. Od ľudových tancov, po jazz, latino, domáceho cvičenia, som prešla ku jumpingu. To je, mimochodom, veľmi zábavný šport, ak ste ešte nevyskúšali, určite choďte do toho.

Jumping ponúka mnoho variácií, od tanečných prvkov, kardio až po posilovacie sekcie. Takže sa v ňom určite nájdete.

Tentokrát som sa rozhodla pre fitko. V známej sieti posilňovní Fitinn ponúkali dva týždne cvičenia zadarmo, ktoré ma nakoniec presvedčili na ročnú permanentku. To je samozrejme cielom podobných akcií. Ale prečo nie? Za 19,90 € mesačne, pri plnom odhodlaní, sa to viac ako oplatí. Majú aj pekných trénerov a veľmi milí personál ;)

Čo robím

Do fitka som v Bratislave chodila každý druhý deň. "Ob" dni som sa pol hodinu - hodinu venovala cvikom od fyzioterapeutky, s ktorou cvičím kvôli mojim bolestiam chrbta. To je ale iná kapitola. 

  • Takže, späť k posilňovni. Na začiatok si vždy dám 7,5 minúty kardia. Zvyčajne steper. Bicykel mám aj doma a bežiaci pás ma veľmi nebaví. 

Nie som žiaden odborník, takže mi prepáčte moje nepresné svalové názvy a podobne :)

  • Potom pokračujem strojmi na vonkajšie a vnútorné stehenné svaly. Prekladám to brušákmi, drepmi s činkami, rôznymi inými cvikmi na zadok s vlastnou váhou ale aj so závažiami a podobne.
R&B nôta na cvičenie. Nechajte sa napumpovať energiou!

Ako sa motivujem

Ako som už spomenula, nikdy som so seba-motiváciou nemala veľký problém. Ženie ma dopredu samotný fakt, že sa chcem cítiť zdravo a aj tak vyzerať. Naozaj nejde len o keci, keď ludia cvičenie spájajú s psychickým zdravým. Ak sa cítim nesvoja, mám zlú náladu, zažila som niečo nepríjemné, cvičenie je prvá vec, ktorá mi pomôže. 

Najhoršie po únavnom dni je asi donútiť sa vôbec do fitka vyraziť. Akonáhle však začnem s prvým cvikom, pochybnosti sú preč a ostane len dobrý pocit. Dobrý pcit zo samej seba. Taký je na nezaplatenie. 

Foto ešte z čias, keď som cvičila doma. Aj to je naozaj efektívne. Viac o tom napíšem v ďalšim fit článku :)

Začni pondelok so zdravým telom a zdravou hlavou! :)

Hany.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára